Missing Parts - Jeff Pianki

世纪音乐:

【简单,意境弥散】

白天的出租里,要听轻快的歌,享受心情在蓝天白云里驰骋的欢愉和纯粹的自由。夜晚的大巴上,要听慢调的歌,感受心里瞬间划过的伤感和鸿蒙的诗意。我不喜欢夜晚也喜欢夜晚,就像我想从有你的地方抓住点什么,却总是落空的惆怅。不可思议的是,这其实是我想你的方式。所以我疯狂的迷恋上这种奇妙又痛心的夜晚曲目。

————虾米网友@ACCY


中英歌词:

Raise Today - Peasant

留住今天 - Peasant


What is there missing from me

你就是

That I see in you

我缺失的美好

What can I say What can I do for you

我能说些什么 为你做些什么

I find myself trying each day

每天我都在努力

I want to grow up

我想要长大

What do I know

我知道些什么

It seems that I can't force feeling

我似乎总是情难自已

As everything's dancing around

事务繁杂

A circle that I cannot see

我陷入怪圈 无法走出

And all the times slipping away

过去的时光随风而逝

We try to remember the days

我们试着怀念曾经的日子

Gathering all of the pictures we took

收集起过去拍摄的所有照片

Together and apart we will die

我们分分合合 逐渐老去

As everything's dancing around

事务繁杂

Just trying to stay on the ground

试着停留在原地

I find myself reaching to grab you away

我想要找到你 将你带走

Feelings today don't look away from me

感觉今天就要从我身旁溜走

And holding our hands out we'll grow everyday

伸出双手 我们每天都在成长

Losing the way no more alone we will stay

迷失自我 我们停留原地 不再孤单

As everything's dancing around

事务繁杂

A circle that I cannot see

我陷入怪圈 无法走出

And all the times slipping away

过去的时光随风而逝

We try to remember the days

我们试着怀念曾经的日子

Gathering all of the pictures we took

收集起过去拍摄的所有照片

Together and apart we will die

我们分分合合 逐渐老去

As everything dancing around

事务繁杂

Just trying to stay on the ground

试着停留在原地

评论
热度(2)

橘子不是唯一的水果

©橘子不是唯一的水果
Powered by LOFTER